top of page
Search
Ecoweather

Το πρώτο διώροφο λεωφορείο υδρογόνου στον κόσμο θα κυκλοφορήσει στο Λονδίνο


Ο Δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, παρουσίασε το πρώτο διώροφο λεωφορείο κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο, το οποίο θα ξεκινήσει δοκιμές στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας μέσα στο 2017.

Το νέο λεωφορείο είναι μέρος ενός φιλόδοξου σχεδίου για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη. Μιλώντας στη Διάσκεψη Λεωφορείων Μηδενικών Εκπομπών στο δημαρχείο του Λονδίνου, ο Καν ανακοίνωσε επίσης ότι η πόλη θα διακόψει εντελώς την απόκτηση λεωφορείων ντίζελ για το κεντρικό Λονδίνο από το 2018.

«Θέλω το Λονδίνο να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία ηλεκτρικών λεωφορείων και λεωφορείων υδρογόνου», δήλωσε ο Καν. «Ο μετασχηματισμός του στόλου των λεωφορείων του Λονδίνου με την επιτάχυνση της εισαγωγής λεωφορείων μηδενικών εκπομπών είναι σημαντικός και σκοπεύω να συνεργαστώ με κατασκευαστές λεωφορείων, άλλες δημοτικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το σκοπό αυτό», πρόσθεσε.

Εκτιμάται ότι 9.400 πρόωροι θάνατοι συμβαίνουν κάθε χρόνο στο Λονδίνο, λόγω ασθενειών που προκαλούνται από τη μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αναγνωρίζονται ως σημαντική πηγή ρύπανσης και των σχετικών επιπτώσεων στην υγεία.

Το Λονδίνο έχει δεσμευτεί για την προμήθεια περίπου 300 λεωφορείων μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2020.

Ο Καν έχει καλέσει άλλες μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Λονδίνου και να απαλλάξουν τους κατοίκους τους από τα πιο ρυπογόνα συστήματα μεταφορών.

Αν και τα «πράσινα» λεωφορεία είναι συνήθως πιο ακριβά από ό,τι τα πετρελαιοκίνητα, έντεκα μεγάλες πόλεις του κόσμου, όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Άμστερνταμ και η Κοπεγχάγη, έχουν ήδη συμφωνήσει να αρχίσουν τη σταδιακή κατάργηση των πετρελαιοκίνητων στόλων μέχρι το 2020.

Επιπλέον, το Παρίσι, η Μαδρίτη και η Πόλη του Μεξικό έχουν δεσμευτεί να απομακρύνουν τα λεωφορεία ντίζελ από τις πόλεις τους ως το 2025.

Στη βρετανική πρωτεύουσα κυκλοφορούν ήδη περιβαλλοντικά λεωφορεία από το 2010. Από την εξάτμισή τους βγαίνει ατμός νερού και έχουν αυτονομία για περισσότερες από 18 ώρες, χωρίς να χρειάζονται ανεφοδιασμό.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία περιέχουν μπαταρίες που μπορούν να αποθηκεύσουν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία παράγεται από τις κυψέλες καυσίμων υδρογόνου. Πρόκειται για ένα μηχανισμό που αναμιγνύει υδρογόνο με οξυγόνο για να παραχθεί ενέργεια και νερό, ως υποπροϊόν, εκτός από την ενέργεια που παράγεται κατά τη διαδικασία πέδησης.

Κάθε χρόνο στο Λονδίνο χάνουν τη ζωή τους 4.300 άνθρωποι εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με το κόστος στις υπηρεσίες υγείας να ανέρχεται στα 2 δισ. λίρες το χρόνο.

Δείτε το σχετικό video

28 views0 comments
bottom of page