top of page
Search
  • Ecoweather

Ο πρώτος δρόμος φωτοβολταϊκών του κόσμου ανοίγει στη Γαλλία


Photograph: Christophe Petit Tesson/EPA Πηγή: The Guardian

Ο πρώτος δρόμος ηλιακών πάνελ στον κόσμο εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 22/12 στη Γαλλία. Ο δρόμος βρίσκεται στο χωριό Τουρούβρ-ω-Περς της Νορμανδίας, έχει μήκος ενός χιλιομέτρου και καλύπτεται από 2.800 τ.μ πάνελ. Τα φωτοβολταϊκά έχουν καλυφθεί από προστατευτικό κάλυμμα για να αντέξουν το πέρασμα των 2.000 μηχανών την μέρα.

Η κατασκευή του δρόμου στοίχισε 5 εκατομμύρια ευρώ και θα δοκιμαστεί για τα

Photograph: Frederic Stevens/Getty Images Πηγή: arstechnica

επόμενα δύο χρόνια με σκοπό να παράξει αρκετή ενέργεια ώστε να φωταγωγούνται όλοι οι δρόμοι στο χωριό των 3.400 κατοίκων.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Guardian, το 2014, ένα παρόμοιο εγχείρημα υπήρξε και στην Ολλανδία αλλά σε ποδηλατόδρομο. Η ενέργεια των 3.000 KWh που παρήγαγε ήταν αρκετή για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες μιας οικογένειας για ένα χρόνο.

Ο οικολογικός δρόμος που ονομάζεται Wattway, κατασκευάστηκε από την εταιρεία Colas, εδώ και 5 χρόνια. Ο Wattway έχει δοκιμαστεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων αλλά ποτέ ως τώρα σε πραγματικό δρόμο.

Photograph:Charly Triballeau/AFP/Getty Images Πηγή: The Guardian

Η υπουργός οικολογίας της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ που

εγκαινίασε το δρόμο,είπε ότι εάν, το πείραμα αποδειχθεί επιτυχημένο, θα μπορούσε να κατασκευαστεί σε κάθε 1000 Κm δρόμο ένα κομμάτι του με φωτοβολταϊκά, με σκοπό να καλύψει όλο το οδικό δίκτυο της Γαλλίας, το οποίο φτάνει τα 1.000.000 Κm.

Photograph: Frederic Stevens/Getty Images Πηγή: arstechnica

Ωστόσο το υψηλό κόστος του έργου είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας και έχει προκαλέσει κριτική για τη χρησιμότητά του. «Είναι χωρίς αμφιβολία μια πρόοδος, αλλά προκειμένου να αναπτυχθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχουν άλλες προτεραιότητες, από μια συσκευή για την οποία είμαστε πιο σίγουροι ότι είναι πολύ ακριβή», δήλωσε στη Le Monde ο αντιπρόεδρος του Δικτύου για την Ενεργειακή Μετάβαση, Μαρκ Τζεντλίτσκα.

Η κατασκευάστρια εταιρεία πάντως ελπίζει να μειώσει το κόστος κατασκευής των ηλιακών πάνελ και συνεχίζει να εργάζεται σε 100 περίπου άλλα έργα φωτοβολταϊκών δρόμων- τα μισά από αυτά αφορούν τη Γαλλία και τα άλλα μισά άλλες χώρες-.

16 views0 comments
bottom of page