top of page
Search
  • Ecoweather

Μέχρι το Ελληνικό και τη Γλυφάδα έφτασε η πετρελαιοκηλίδα από το «Αγία Ζώνη»


Στα «μαύρα» έχουν «ντυθεί» οι ακτές της Αττικής καθώς η ρύπανση από το πετρέλαιο που διέρρευσε από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» έχει πλέον επεκταθεί μέχρι και την Πειραϊκή.

Η διαδικασία απορρύπανσης επικεντρώνεται σήμερα σε όλες τις περιοχές του Πειραιά, από τη Σαλαμίνα έως την Πειραϊκη, τον Άγ. Κοσμά και τη Γλυφάδα, όπου έχουν ποντιστεί σε ορισμένα σημεία πλωτά φράγματα για περιορισμό της ρύπανσης.

Στις παραλίες του Ελληνικού και της Γλυφάδας η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες

Ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, παρουσιάζοντας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου την επιχειρησιακή δυνατότητα στην περιοχή του ναυαγίου αλλά και στις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές, τόνισε ότι συνολικά συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα και 7 σκάφη του Λιμενικού.

Για το AKTAIA OSRV, τόνισε ότι πρόκειται για απορρυπαντικό σκάφος μεγέθους αποθήκευσης 3.000 κυβικών μέτρων, μπορεί να ανακτήσει πετρελαιοειδή με τους δύο ειδικούς βραχίονες που διαθέτει, ενώ έχει ένα πολύ σημαντικό βοήθημα: να μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες.

Περίπου 17 κυβικά πετρελαίου έχουν «μαζέψει» τα συνεργεία που επιχειρούν αυτή τη στιγμή κοντά στη θαλάσσια περιοχή του Φαλήρου, ανέφερε ο δήμαρχος Π. Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης περιγράφοντας την τεράστια οικολογική καταστροφή που έχει προκαλέσει η βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, στον Σαρωνικό.

Για υπεράνθρωπη προσπάθεια, έκανε λόγο από την πλευρά του ο δήμαρχος Γλύφαδας: «Από τα χαράματα σήμερα καταβάλλουμε υπεράνθρωπη προσπάθεια με όλα τα μέσα για να αποκατασταθεί η τεράστια ζημιά που έχει γίνει στο θαλάσσιο μέτωπο της Γλυφάδας. Εφόσον σήμερα δεν έχουμε νέα εισροή πετρελαίου, η εξωτερική εικόνα της παραλίας μας ακόμα και αύριο θα έχει αποκατασταθεί. Αμέσως μετά, σε λίγες μέρες δηλαδή, θα μετρήσουμε - όπως κάνουμε συνεχώς - την ποιότητα των υδάτων για να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες».

Να σημειωθεί πως στις παραλίες του Ελληνικού και της Γλυφάδας η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους: Θαλάσσιοι οργανισμοί και θαλασσοπούλια «καίγονται» και πεθαίνουν από ασφυξία από το μαζούτ, ενώ η χημική σύσταση των νερών καθιστά απαγορευτική τη θάλασσα για τον άνθρωπο αναφέρει ο Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος εκστρατειών της Greenpeace.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας μιλώντας για την επιχείρηση απορρύπανσης που είναι σε εξέλιξη, τόνισαν ότι, όταν αυτή ολοκληρωθεί σε περίπου 25 ημέρες -και τότε αναμένεται να αναλάβει δράση το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ όπου σε όλες τις περιοχές όπου υπήρξε απορρύπανση πετρελαιοειδών μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου, θα λάβει δείγματα προκειμένου μετά από έλεγχο να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας.

Ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας είπε ότι το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία. Επίσης τόνισε, ότι όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ζητήθηκε από τον αρχηγό του Λιμενικού να αποκαλύψει τις αιτίες του ναυαγίου, ωστόσο ο ίδιος είπε ότι αυτό είναι αντικείμενο της προανάκρισης. Διευκρίνισε επίσης, ότι η ίδια εταιρεία έχει απασχολήσει στο παρελθόν δύο φορές τις αρχές για υποθέσεις λαθρεμπορίας, διευκρινίζοντας όμως ότι έχει απαλλαχθεί δικαστικά.

Ο Θεόδωρος Κουντούρης, ιδιοκτήτης του πλοίου, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Ε», υποστήριξε πως για την πετρελαιοκηλίδα φταίει άλλο πλοίο, που ρυμουλκήθηκε την Παρασκευή στο λιμάνι του Περάματος για επισκευές και είχε διαρροή.

«Ήδη έγινε ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν… φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή: greenagenda.gr, Eurokinissi, ΑΜΠΕ

19 views0 comments
bottom of page